El Puerto de Santa Maria: Trip-weekend part 2! (Nerja, Fuengirola, Mijas y Malaga)

22 oktober 2013 - El Puerto de Santa María, Spanje

Hola mis amigos :)

Ik heb echt heerlijke dagen achter de rug en dan is het weer tijd voor een blogje he. Normaal gesproken heb ik het al enorm naar m'n zin in Spanje, maar afgelopen dagen waren gewoon super. Vrijdagavond zijn we dus inderdaad gaan stappen. We zijn echt pas om 3 uur naar de stad gegaan en hebben daarvoor met z'n allen op het terras gezeten. Drankje erbij, kletsen, gezelligheid. In de stad was het ook weer erg leuk en uiteindelijk om half 8 thuis. Lang leve Spanje ;).

De volgende dag (zaterdag) zijn we met vijf meiden naar een winkelcentrum in de buurt gegaan. Shoppen, shoppen en nog meer shoppen. Daarna zijn Ragni, Anoushka en ik naar Nerja gegaan. Een prachtige stad waar ik in 2005/2006 (?) al eerder met m'n familie was geweest. Heel leuk om dingen te herkennen na al die jaren. Na Nerja zijn we zondagmiddag naar Fuengirola gegaan. Malaga bleek deze dagen namelijk helemaal volgeboekt te zitten, maar we wilden er alsnog wel in de buurt zijn zodat we dan een dagje Malaga konden gaan doen. Fuengirola bleek ook een heel erg leuk kustplekje te zijn! Zowel zondagavond als maandagavond zijn we nog het uitgaansleven gaan verkennen. Zondag bleek het nog best leuk te zijn! En maandag met veel goede moed was het een kleine tegenvaller, maar alsnog gezellig. Beide avonden rond 4 uur naar huis, dus dat zegt ook wel weer wat. Verder in Fuengirola nog fantastisch lekkere paella gegeten en vanuit daar nog een dagje naar Mijas geweest (bekend om de ezel-taxi's, al heb ik dat zelf niet gedaan). Maar ook een heel mooi wit dorpje met prachtige bloemen en gebouwen. Ook zijn we maandag nog naar Malaga geweest, maar daar bleken veel bezienswaardigheden alleen open te zijn van dinsdag tot en met zondag en lieten wij er nou precies maandag zijn.... Toch nog wat dingen (van de buitenkant) bekeken en door de stad gewandeld. Op de terugweg nog gestopt bij een groot winkelcentrum.

Vanochtend uitgecheckt uit het hotel en op naar Sevilla. Vandaag is alleen wel de eerste dag met regen en dat is dus mooi kut... Balen zeg. Ik was bijna vergeten hoe irritant regen is.... ;) Vanuit Sevilla ben ik met de trein naar El Puerto de Santa Maria gegaan (blijft leuk om die naam voluit uit te spreken). Hier gedag gezegd tegen Ragni en Anoushka. Wat een super toffe meiden zijn dat zeg! We hebben het erg leuk gehad, zowel tijdens de tripjes als tijdens onze spark-tijd. Toppers!

Ik had vervolgens bij een balie gevraagd of ik een kaartje voor vandaag kon kopen, maar dat kon alleen bij de laatste twee balies. Daar aangekomen bleek m'n trein vier minuten later te vertrekken, dus die man zei nog dat ik moest haasten. In de trein bleek echter dat ik alsnog een kaartje voor de volgende dag had gekregen... Gelukkig bleek dit toch geen probleem, ook al zat ik op iemand anders plek, woopsie.

Nu ga ik lekker slapen. Afgelopen twee dagen heb ik dus de lessen gemist, dus morgen veel in te halen. Maar met alle vertrouwen, komt wel goed. :)

Hasta luego :)