Sevilla: It´s all coming to an end now...

29 oktober 2013 - Sevilla, Spanje

Dat was het dan alweer. De weken zijn aan de ene kant voorbij gevlogen, maar aan de andere kant heb ik het gevoel alsnog ik herinneringen voor bijna twee maanden heb gemaakt. Het was een toptijd en ik kan niet wachten tot de volgende keer dat ik zoiets ga doen. Want dat ik dat ga doen, is wel duidelijk. Het is hartstikke leuk om een taal te leren en op de manier waarop mijn taalschool (Spark) dat deed, was ook erg fijn. Dus van 10 tot 2 les, dan de hele dag voor jezelf en dan of ´s middags of ´s avonds een sociale/culturele activiteit. Of het de volgende keer weer Spaans wordt, of dat ik wellicht overstap op Turks, wie zal het weten. Maar dit concept van een taal leren/toch ook tegelijk op vakantie zijn, is heerlijk. Voor iedereen die een goede Spaanse taalschool zoekt, kijk eens op http://brightsparkspanish.com/ . Ik raad het iedereen aan!

Verder vlieg ik vandaag om half 5 terug naar Nederland, vanuit Sevilla. Om half 9 kom ik aan en daar zal ons pap op me wachten, heel lief! :)) over drie kwartier ga ik richting het vliegveld, vandaar nog even snel een laatste blog. Zondagavond was ik aangekomen in Sevilla, niet zoveel gedaan behalve een deel van de stad bekeken en wat gegeten. Ik sliep die nacht alleen op een vierpersoonskamer, chill!

Gisteren ben ik ergens gaan ontbijten (een warm broodje met boter en jam, een thee en een Zumo de naranja, sinaasappelsap). Gewoon meteen het eerste restaurantje buiten het hostel. Vervolgens heb ik mee gedaan aan een walking tour door de stad. Met een gids die erg veel leuke verhalen wist, heb ik de belangrijkste gebouwen gezien. Vervolgens naar huis omdat ik me even wilde omkleden.... Nou dit even duurde bijna twee uur, aangezien ik het richtingsgevoel van een.... ik weet even niet van wat, maar in ieder geval, het komt er op neer dat ik geen richtingsgevoel heb. Zelfs met een plattegrond in de hand, heeft het twee uur geduurd. Het zijn hele kleine straatjes waar geen enkele logica in zit. Eindelijk ´thuis´ kwam ik erachter dat ik een nieuwe kamergenote heb, maar dat is gewoon prima gegaan. Snel omgekleed, een fiets gehuurd en de stad rond gefietst. Lekker Nederlands en het ging tenminste wat vlugger. Zonder erbij na te denken, ging ik na m´n fietsttocht naar de kathedraal en La Casa (Alcazar) om daar ook nog even te binnen kijken. Bleek dat ze beiden om 5 uur dicht waren gegaan (en ik was net ietsjes later). Super dom dus, maar helaas.

Vervolgens nog wat gegeten (in een zaakje die je overal in Spanje ziet, 100 montaditos, 100 broodjes. Daar heb je dus 100 verschillende soorten belegde broodjes voor 1 euro, 1 euro 20 of 1 euro 50. En omdat het maandag was, waren ze deze keer zelfs maar 50 cent, bofkont ;). Hierna was ik weer richting het hostel gegaan (in 1 keer goed gegaan!!), want ik had me aangemeld om mee te gaan naar een flamenco-show. Ik had er al eentje in Jerez de Fonteira gezien, maar daar was ik zo van onder de indruk, dat ik er nog eentje wilde zien. Al was deze ook echt wel mooi, het was toch anders dan in Jerez. In Jerez zaten we in een restaurant aan mooie ronde tafels en was er een podium waar ze aan het optreden waren. Hier was het in een kroeg met een podium en waren er klapstoeltjes neer gezet. Het dansen was absoluut hartstikke mooi, maar de sfeer er omheen was gewoon minder.

Na de show ben ik naar huis gegaan en ging al vrij snel het lichtje uit. Ik werd de volgende ochtend (vanochtend) nog voor m´n wekker wakker en heb op m´n gemak m´n koffer ingepakt. Beneden gewogen en hij was drie kilo te zwaar, terwijl m´n handbagage drie kilo "te licht " was. Het vervelende is alleen dat m´n handbagage wel al helemaal propvol zit en dus vrijwel niets meer bij kan. Ik kijk op het vliegveld wel wat ik eraan ga doen...

Nadat ik uitgecheckt had, ben ik weer gaan ontbijten (zelfde als gisteren) en daarna richting de stad gelopen. Hier heb ik heerlijk gewinkeld, ook al wist ik van tevoren dat ik absoluut niets mocht kopen, aangezien dat gewoon echt niet meer past. (is me trouwens nog gelukt ook!). Nu ben ik dus weer in het hostel en ga ik zometeen maar vast naar het vliegveld toe. Waarom zou ik in het hostel wachten tot het tijd is om te gaan, dan kan ik net zo goed meteen gaan.

Dat was het dan alweer... Heel raar gevoel, want ik heb het zo onwijs leuk gehad. Ik kan dat wel 100 keer zeggen. Zodra ik thuis ben, zal ik wat foto´s op reislogger zetten en hopelijk een fotoboek maken (die van finland heb ik ook nog steeds niet klaar...) en dan is het ´afgesloten´. Heel spijtig....