Nederland: Toerist in eigen land

24 november 2013

DUITS BEZOEK!

wat ik misschien wel het allerleukst vind aan studeren in het buitenland, is dat je die periode met een bepaalde groep beleeft. Je hebt een gezamenlijke herinnering en je begrijpt elkaar ontzettend goed. In Finland had ik een groep Nederlandse en een groep Internationals. Het leven na Finland is al goed gevuld: Tapas eten met de Nederlandse meiden, turks eten met de Nederlandse meiden, weekendje weg met de Nederlandse meiden, hightea-en met de Nederlandse meiden, Boedapest met de Internationals, in december sinterklaas vieren met zowel de Nederlandse meiden als de Nederlandse jongens + een bezoek van twee Duitse meiden en daar zal deze blog over gaan.

Van vrijdag 8 november tot en met dinsdag 12 november zijn Viola en Alicia in Nederland geweest. Vrijdag, zaterdag en zondag hebben we in Barendrecht en Rotterdam doorgebracht, maandagochtend in Kinderdijk en de rest van die dag plus dinsdag in Amsterdam. Het was hartstikke leuk om die meiden te zien en daarnaast om toerist in eigen land te zijn. Dan valt het pas op hoe mooi Delfshaven in Rotterdam is, hoe raar het is dat Nederlanders allemaal grote ramen hebben waar ze het liefst nog voor gaan zitten zodat iedereen naar binnen kan kijken en wat een rare Nederlandse etenswaren we hebben (pindasaus?!).

In Rotterdam zijn we naar de kubuswoningen geweest, schielandshuis, stadhuis, euromast, maastunnel, spidotocht, bruggentocht en wezen stappen.

Vervolgens maandag de molens in Kinderdijk wezen kijken om vervolgens door te rijden naar amsterdam waar we een nachtje in een hostel (met heel veel trappen) hebben geslapen. In Amsterdam hebben we een rondje grachten gedaan, Anne Frank huis bekeken, Madama Tussaud, Paleis op de dam, Westerkerk, gewinkeld in de kalverstraat, Rembrandtplein, Rembrandt museum en ongetwijfeld nog veel meer gedaan.

Maar verder hebben we vooral heel veel bijgekletst, herinneringen opgehaald, nieuwe herinneringen gemaakt en het volgende tripje al gepland! Hopelijk zullen er nog veel van zulke bezoekjes plaatsvinden :)